altindoors

altindoors

altindoors

altindoors

در انتخاب درب ضد سرقت برای ورودی ساختمان باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در انتخاب درب ضد سرقت برای ورودی ساختمان باید به چه نکاتی توجه کرد؟

درب ورودی ساختمان اولین چیزی است که بیننده در ساختمان به آن توجه می کند. بنابراین انتخاب بهترین نوع درب ضد سرقت علاوه بر مزیت هایی که برای شما دارد، نظر بیننده را نیز جلب خواهد کرد. علاوه بر این از جهاتی درب ورودی نشان دهنده شخصیت مالک است. در این مقاله نکاتی را که در درب ورودی ساختمان باید به آن توجه کرد را برای شما ذکر می کنیم.

1.      زیبایی

در قدم اول، زیبایی قرار دارد. همانطور که اشاره شد درب ورودی، اولین محل از ساختمان است که تمام افرد آنرا می بینند. بنابراین زیبایی و ظاهر این درب ها بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر این ظاهر درب ضد سرقت باید متناسب با نما و معماری کلی ساختمان نیز باشد.

2.      استحکام و مقاومت

درب ورودی ساختمان باید کاملا مستحکم باشد. این درب ها بدلیل استفاده زیاد از آنها به شدت مستعد تخریب هستند. برای جلوگیری از تخریب زود هنگام آنها، باید مقاومت بالایی داشته باشند.

3.      وزن درب ورودی

سنگین بودن درب ضد سرقت ، به معنی مستحکم بودن آن نیست. البته درب های سنگین ممکن است مستحکم باشند ( در صورتی که لولا تقویت شده باشد) اما درب های نسبتا سبک نیز می توانند بسیار مقاوم باشند. پس لازم نیست درب ورودی ساختمان حتما خیلی سنگین باشد. درب ضد سرقت باید دارای یک وزن متعادل باشد.

4.      متناسب با شرایط اقلیمی

درب ورودی ساختمان چون در فضای باز و در ارتباط با شرایط جوی منطقه قرار دارد باید با شرایط  اقلیمی متناسب باشد. درب ورودی ساختمان در مناطق سردسیر و خشک با اقلیم مرطوب متفاوت باید باشد. توجه به این نکته باعث افزایش دوام درب ضد سرقت می شود.

5.      ضد حریق

درب ورودی ساختمان به ویژه در ساختمان های بزرگ و برج ها بهتر است ضد آتش سوزی باشد. این به این معنی است که درب استفاده شده در ورودی ساختمان باید مانع از ورود و یا خروج آتش از داخل به خارج ساختمان و یا بالعکس شود.

6.      جلوگیری از انتقال و انتشار صدا و حرارت

یکی دیگر از نکات مهمی که در درب ضد سرقت باید به آن توجه کرد، خاصیت عایق بودن آن در برابر صدا و حرارت است. این امر نه تنها کمک به صرفه جویی انرژی می کند بلکه آرامش ساختمان را نیز چند برابر می کند.
http://altindoors.ir

درب ضد سرقت از چه لایه هایی تشکیل شده است

درب ضد سرقت از چه لایه هایی تشکیل شده است

درب ضد سرقت برخلاف درب های معمولی که فقط از یک لایه تشکیل شده اند، دارای چند لایه مجزا هستند. لایه داخلی درب ضد سرقت در اکثر درب ها از جنس فولاد است که اطراف آن به وسیله پشم سنگ که عایق صوت و حرارت است پوشیده شده است.

جنس فولاد لایه داخلی درب ضد سرقت از شکسته شدن آن جلوگیری می کند، البته این فولاد وزن سنگینی ندارد. زیرا سنگین بودن بیش از حد درب ضد سرقتمخصوصا زمانی که لولا ها ضعیف باشند باعث افتادگی لنگه درب می شود.

لایه خارجی درب ضد سرقت نیز ممکن است از جنس های مختلفی ساخته شده باشد در واقع جنس روکش در درب ضد سرقت متفاوت است.افراد با توجه به سلیقه و نیاز خود و همچنین قیمت، جنس روکش درب ضد سرقت خود را می توانند انتخاب کنند. به طور کلی جنس روکش ها از mdfوhdfو pvc,، چوب طبیعی، فلز و یا شیشه است. که در این میان چوب طبیعی از همه گران تر و چوب های مهندسی شده ارزانتر هستند.

درب ضد سرقت با روکش چوب طبیعی به رطوبت حساس هستند به همین دلیل برای مناطق و محل های مرطوب مانند سونا مناسب نیستند. علاوه بر لایه های متفاوت، درب ضد سرقت از اجزا مختلفی نیز ساخته شده است که با درب های معمولی متفاوت است.اجزای درب ضد سرقت عبارتند از: قفل ( که مهم ترین بخش در درب ضد سرقت محسوب می شود)، چشمی، لولاهای پنهان، زبانه های متعدد، زنجیر و غیره.

اشکال مختلف درب ضد سرقت

اشکال مختلف درب ضد سرقت

درب تجاری

سری جدید درب های تجاری سنگین هستند و سخت افزار آنها از فولاد گالوانیزه ساخته شده است. مهندسی این درب ها بسیار دقیق بوده و عملکرد آنها بدون مشکل است. این درب ها برای هدف مشخصی طراحی شده اند. این اهداف شامل نکات زیر است:

  1. حفاظت طولانی مدت
  2. تطبیق با شرایط طبقات غیر معمول
  3. قدرت برتر پانل

درب ضد سرقت فولادی

درب ضد سرقت از جنس فولاد عرضه شده توسط شرکت ها به دلیل دوام آنها در سراسر کشور شناخته شده هستند. تمام این محصولات از فولاد با کیفیت بالا ساخته شده اند. درب ضد سرقت فولادی برای حفاظت از یک منطقه مشخص در برابر سارقان استفاده می شود. ویژگی های این درب ها عبارتند از:

  1. اهداف امنیتی
  2. مواد با کیفیت
  3. تثبیت و راه اندازی

درب ضد سرقت

درب های ضد سرقت با ظاهری زیبا و مدرن که جلوه محیط را بهبود می بخشد، به بازار ارائه می شوند. علاوه بر این، به منظور برآورده کردن نیازهای مختلف مشتریان، درب ضد سرقت در طرح ها و ابعاد مختلف عرضه می شود. تمام این درب ها از مواد خام با کیفیت بالا ساخته شده اند و از یک فناوری پیچیده تحت نظارت افراد متخصص و حرفه ای برای ساخت این درب ها استفاده شده است.

درب ضد سرقت EAS

نظارت الکترونیکی بر وسایل ( EAS ) یک سیستم است که از سرقت کالا جلوگیری می کند.سیستم EAS دارای سه جزء است:

  1. برچسب و تگ های سخت، سنسور الکترونیکی که به کالا متصل می شود.
  2. غیر فعال کننده و جدا کننده ها که در قسمت فروش به منظور غیر فعال کردن برچسب الکترونیکی و جدا کردن برچسب های سخت از اقلام خریداری شده استفاده می شود.
  3. و آشکارساز، که یک منطقه نظارت در قسمت خروجی و یا راهروی پرداخت ایجاد می کند.

درب ضد سرقت رولی ریموت دار

درب ضد سرقت رولی ریموت دار، معمولا از فلز سخت  ساخته شده است و برای پارکینگ ها و یا به منظور حفاظت از مغازه ها و فروشگاه ها استفاده می شود.

http://altindoors.ir

دستگیره لمسی در درب ضد سرقت

نیاز به امنیت هر روز بیشتر از دیروز در بین افراد افزایش پیدا می کند. تکنولوژی و اجزا بسیاری در درب ضد سرقت مورد استفاده قرار می گیرند. دستگیره در درب ضد سرقت نیز کی از این اجزا است که دارای انواع مختلفی است. یکی از فناوری هایی که به تازگی در درب ضد سرقت ظاهر شده که باعث افزایش امنیت درب ضد سرقت می شود نیز دستگیره لمسی است. البته لازم به ذکر است که این دستگیره ا قابلیت نصب بر روی تمامی درب ها و پنجره ها را دارد ولی چون هدف حفظ امنیت است تاثیر آن در درب ضد سرقت بسیار بیشتر است. در واقع این سیستم یک دستگیره لمسی است که دارای ویژگی های زیر است:

  1. تکنولوژی سنسور الکترومغناطیسی
  2. نصب آسان بر روی دستگیره درب ضد سرقت و یا پنجره، زمانی که در سمت دیگر درب دستگیره را لمس کنید، آژیر آن از کار می افتد.
  3. ترساندن سارقان و دور کردن آنها حتی قبل از ورود به خانه
  4. آژیر با قابلیت لود فوق العاده 120db
  5. وزن سبک
  6. باتری قوی

توجه داشته باشید که این نوع دستگیره فقط یک جز از درب ضد سرقت است و اگر بر روی درب های معمولی نصب شود ممکن است عملکرد مورد انتظار را نداشته باشد. در حال حاضر این نوع دستگیره لمسی در تمام کشورها وجود ندارد.

البته انواع دیگر دستگیره لمسی نیز وجود دارد که تقریبا در تمام کشورها موجود است. و بعضا در در مغازه ها و فروشگاه ها برای باز و بسته کردن درب استفاده می شوند.

http://altindoors.ir

تفاوت های درب ضد سرقت چینی و درب ضد سرقت ترک

تفاوت های درب ضد سرقت چینی و درب ضد سرقت ترک

  1. درب ضد سرقت چینی نسبت به نوع ترکیه ای آن دارای وزن بیشتری است
  2. لولا در این درب ها برخلاف درب ضد سرقت ترک پنهان است
  3. قیمت آن بسیار پایین تر از انواع ترک آن است
  4. طرفداران درب ضد سرقت چینی کمتر از درب ضد سرقت ترک است
  5. درب ضد سرقت چینی بیشتر از درب های ضد سرقت ایتالیایی الگو برداری می کند
  6. درب های ضد سرقت چینی کاملا در کشور چین ساخته می شوند اما برخی ترکیه ای در ایران نیز مونتاژ می شود.
  7. رویه نهایی درب ضد سرقت چینی رنگ کوره ای یا روکش hdf و در بعضی موارد pvc است اما در درب ضد سرقت ترک روکش mdf  طبیعی چوب و یا mdf  روکش pvc است.

شباهت های درب ضد سرقت چینی و درب ضد سرقت ترک

  1. تمام انواع مختلف درب ضد سرقت دارای قفل قوی هستند که این قفل می تواند کارتی، هوشمند و یا کامپیوتری باشد.
  2.  درب ضد سرقت دارای زنجیر است
  3. چشمی یکی از اجزای درب ضد سرقت است برای شناسایی افراد پشت درب.
  4. دارای پیچ لولا هستند برای ایجاد امنیت بیشتر
  5. هر دو این درب ها از زیبایی ظاهری برخوردار هستند
  6. http://altindoors.ir